آنچه باید در مورد پاکسازی پوست خود بدانید
نوشته شده توسط : نت نیوز

پوست به عنوان مهمترین و حساس ترین قسمت بدن باید به خوبی مراقبت شود. شستشوی منظم برای حفظ سلامت و بهداشت پوست بدن و صورت کافی نیست. اینکه چند بار پوست باید شسته شود به قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض آلاینده ها هستند نیز بستگی دارد. به غیر از از بین بردن آکنه، مراقبت های اولیه از پوست به خصوص پوست صورت به جوان و شاداب نگه داشتن پوست کمک می کند. بسیاری معتقدند شستن صورت برای پاک کردن آرایش و مواد اضافی پوست برای این منظور کافی است. اما صرف نظر از نوع و بافت پوست، پزشکان و متخصصان زیبایی معتقدند که باید حداقل روزی یک بار پوست خود را بشویید. آنها همچنین توصیه می کنند که صورت خود را بیش از دو بار در روز بشویید تا صورت خود را تمیز نگه دارید. پاک کردن آرایش و آلاینده های روزانه به آماده سازی پوست برای آبرسانی و مراقبت بهینه کمک می کند. مقاله زیر حاوی هر چیزی است که باید در مورد پاکسازی و مراقبت از پوست بدانید.
دستورالعمل های اساسی و مفید قبل از پاکسازی پوست


ابتدا آرایش خود را کاملا پاک کنید
قبل از شستن و تمیز کردن پوست از یک پاک کننده آرایش ملایم استفاده کنید. انجام این کار قبل از خواب خوب است. این کار باعث پاک شدن منافذ از سموم می شود و پوست بهتر تمیز می شود.
روش دابل وایپ را امتحان کنید. این روش را برای بهبود منافذ باز پوست امتحان کنید. ابتدا از روغن های طبیعی مانند روغن کرچک، روغن زیتون و روغن آفتابگردان استفاده کنید تا ناخالصی ها را از پوست جذب کنید. سپس از یک پاک کننده ملایم برای پاک کردن چربی اضافی پوست استفاده کنید. برای این کار بهتر است پنبه را در روغن طبیعی خیس کنید. مقداری از این روغن را به دور چشم خود بمالید. دکتر فاطمه حبشی


مراحل اولیه برای تمیز کردن پوست
پوست را با آب گرم بشویید
این یک تصور اشتباه است که آب گرم منافذ را باز می کند و آب سرد منافذ را می بندد. دمای بالا یا پایین آب هنگام شستن پوست باعث تحریک پوست و قرمز شدن پوست می شود.
از برس چرمی استفاده کنید
از آنجایی که اسکراب ها می توانند به راحتی از پوست محافظت کنند، اسید سالیسیلیک، بهتر است به دنبال لایه‌بردارها یا پاک‌کننده‌هایی باشید که حاوی اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک هستند و آن‌ها را با نوک انگشتان خود به مدت یک یا دو دقیقه روی پوست ماساژ دهید. این مواد به عمق پوست نفوذ می‌کنند، منافذ را باز می‌کنند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و پوست را درخشان‌تر می‌کنند.
از آب میسلار استفاده کنید
در واقع آب حاوی میسل به عنوان پاک کننده آرایش عمل می کند و بدون آبکشی پوست را تمیز می کند. افرادی که پوست حساسی دارند مخصوصا اونایی که آرایش نمیکنن. آب میسلار نباید برای پاکسازی پوست استفاده شود.
با برس پاک کننده سونیک پوست را ماساژ دهید.
افرادی که پوست چرب دارند باید از برس های صوتی برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنند. این فناوری به پاکسازی منافذ پوست از طریق پالس های آهسته کمک می کند. Sonic Cleansing Tools از چندین نوع برس برای اهداف مختلف مانند کاهش آکنه و روشن کردن پوست استفاده می کند. البته اگر پوست حساسی دارید، تعداد دفعات استفاده از این ابزار را محدود کنید، زیرا باعث تحریک پوست می شود.


آنچه باید در مورد پاکسازی پوست بدانید
به خوبی در خطوط و چین و چروک پوست بشویید
خطوط و چین و چروک های پوست، مانند خط فک و گردن، مستعد تجمع کثیفی و آلودگی هستند. پس هنگام تمیز کردن پوست این مکان ها را فراموش نکنید. در حین ماساژ انگشتان خود را به آرامی به سمت بالا ماساژ دهید تا خون در قسمت بالایی پوست صورت بهتر جریان یابد. می توانید این کار را در اطراف گردن انجام دهید. به سفت شدن پوست به طور طبیعی کمک می کند. پس از یک روز پر استرس، این ماساژ به آرامش و شل شدن عضلات شما کمک می کند.
استفاده از تونر را فراموش نکنید
تونرها مرطوب‌کننده‌های مایعی هستند که نه تنها برای بازگرداندن pH پوست، برای تمیز کردن پوست، بلکه برای محافظت از آن در برابر آسیب‌های باکتریایی استفاده می‌شوند. بسیاری از تونرها دارای مزایای بیشتری هستند که نگرانی های خاص پوست را هدف قرار می دهند.
مراقب پاک کننده های روزانه باشید
از پاک کننده های حاوی مواد موثره مانند آلفا هیدروکسی اسید (اسیدهای لاکتیک و گلیکولیک) و اسیدهای بتا هیدروکسی (اسید سالیسیلیک، عصاره پوست درخت بید) خودداری کنید، زیرا این مواد با قدرت پاک کنندگی بالای خود باعث نرم شدن پوست می شوند.
پوست را با یک حوله نرم خشک کنید
احتباس آب روی پوست باعث هیدراته شدن آن نمی شود. در واقع وقتی آب تبخیر می شود، پوست خشک می شود. حتما پوست خود را با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید. آن آنتی باکتریال بعد از اتمام آن مراقب ناحیه زیر چشم خود باشید.
هنگامی که پوست پاک می شود؛ از اقدامات زیر اجتناب کنید


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/


از صابون معمولی استفاده نکنید
این صابون PH پوست شما را تنظیم می کند. این باعث افزایش رشد باکتری ها و مخمرها می شود. این صابون بسیار پاک کننده است و مردم فکر می کنند به این معنی است که پوست را به خوبی تمیز می کند. اما زمانی که کف صابون روی پوست شما جمع می شود، روغن طبیعی پوست شما را از بین می برد که می تواند پوست شما را خشک کند.
از اسفنج های لوفا یا الیاف گیاهی روی پوست خود استفاده نکنید.
از دستان خود برای شستن پوست استفاده کنید. به خصوص در مناطقی که پوست بافت و ظریف است. از اسفنج یا لوفا برای تمیز کردن صورت خود استفاده نکنید، زیرا این نوع اسفنج ها به سختی تمیز می شوند و محل مناسبی برای تجمع باکتری ها هستند. اگر همچنان به استفاده از این نوع الیاف علاقه دارید، با مواد ضدعفونی کننده خوب بشویید و خشک کنید.
پوست خود را زیاد نشویید
شستشوی زیاد باعث خشکی پوست و ایجاد ترک می شود. فراموش نکنید که پاکسازی اولیه باید به نرمی و درخشندگی بیشتر پوست منجر شود.
در استفاده از لایه بردارها زیاده روی نکنید
لایه بیرونی پوست محافظ است که رطوبت را در سطح پوست حفظ می کند. استفاده بیش از حد از لایه بردارها، پاک کننده ها یا لایه بردارها می تواند به لایه بیرونی پوست آسیب برساند. لایه برداری بیش از حد روش خوبی برای تمیز کردن پوست شما نیست. هنگام استفاده از محصولات می تواند باعث تحریک، بثورات و حتی احساس سوزش شود.
درمان های خانگی موثر برای پاکسازی پوست


شما می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی پوست خود را در خانه تمیز کنید، فقط باید مواد زیر را تهیه کنید:
بلغور جو دوسر، آب لیمو و عسل
ترکیب این مواد با هم می تواند به پاکسازی پوست و درمان لک ها به عنوان لایه بردار و جاذب چربی کمک کند. لیمو سرشار از ویتامین C است که خاصیت ضد باکتریایی دارد. عسل همچنین به عنوان یک ماسک نرم کننده، ضد التهاب و روشن کننده پوست عمل می کند.


آنچه باید در مورد پاکسازی پوست بدانید
خریداری کردن
ماست به دلیل خواص بیولوژیکی و ویتامین D، یک عامل آبرسانی خوب و طبیعی است. از ماست طبیعی استفاده کنید. مقدار کمی را روی جوش بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. جوش های صورت شما را خشک می کند و تمیز کردن پوست را آسان تر می کند.
روغن درخت چای
روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی است. چند قطره روغن درخت چای را مستقیماً روی یک پنبه کوچک بمالید. به آرامی پد پنبه را روی صورت فشار دهید. این روغن چربی های موجود در پوست را متعادل می کند و از پوست در برابر خشکی و جوش محافظت می کند.


هتل
فندق یکی از درمان های طبیعی مورد علاقه متخصصان پوست است. با تکیه بر عصاره آن منافذ پوست خود را تمیز کرده و آکنه را از بین ببرید. چند قطره روغن فندق را روی یک پد پنبه ای بریزید، آن را مرطوب کنید، سپس آن را روی صورت خود بمالید تا پوست شما شفاف و درخشان شود. فندق آنقدر ملایم است که می توان آن را به صورت خام برای پاکسازی پوست استفاده کرد.
آب لیمو و آبلیمو
یکی از مطمئن ترین راه ها برای پاکسازی پوست استفاده از گلاب و آبلیمو است. گلاب یک لایه بردار قوی است. این به شما کمک می کند تا سلول های مرده و آلودگی را از پوست خود پاک کنید. اگر می خواهید پوست خود را بهتر تمیز کنید فقط 2-3 قطره آب لیمو را در گلاب مخلوط کنید. سپس با استفاده از پنبه آن را روی پوست بمالید. این ماسک باید به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید و لوسیون مورد علاقه خود را بمالید.





:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: